Arevo vill bidra till en grönare värld genom att möjliggöra mer effektiv och hållbar växtodling. Vi är ett utvecklingsdrivet företag med rötterna i banbrytande forskning om växters näringsupptag. Vår marknad växer och vi söker nu en försäljningsansvarig med kunskap och intresse för skog som vill hjälpa oss att ta nästa steg i vår tillväxt.
Arevo erbjuder
Hos Arevo får du utveckla affärer i en internationell kontext och samtidigt bidra till hållbar tillväxt på riktigt. Vi är ett växande företag med inkluderande atmosfär, där dina tankar och idéer kan få betydande genomslag. Arevo erbjuder varierade och utmanande arbetsuppgifter samt stort eget ansvar och du har god möjlighet att utveckla både din egen roll och företagets verksamhet.
Som försäljningsansvarig är din viktigaste uppgift att uppfylla Arevos tillväxtmål genom att skapa ökad försäljning, med tyngdpunkt inom affärsområdet skog. Du håller ihop processen från att kartlägga marknader och potentiella kunder, upprätta försäljningsprognoser, utforma strategier och taktiker för att nå våra försäljningsmål till att sälja och fakturera Arevos produkter. Du har intresse för både strategiska och operativa uppgifter och kan växla mellan att ena dagen formulera övergripande mål i vår affärsplan, andra dagen prata om våra produkter på en mässa och tredje dagen besöka en plantering med någon av våra kunder.
I rollen som försäljningsansvarig är du en viktig möjliggörare för Arevos kunder. Du samarbetar i nära dialog med nyckelpersoner på olika nivåer och hjälper till att göra användningen av Arevos produkter så smidig och lönsam som möjligt.
En viktig del av ditt arbete är att representera kundernas perspektiv i organisationen och driva aktiviteter som kan förbättra deras upplevelse av Arevo och våra produkter. Du är lyhörd för kundernas behov och är en stark röst för dessa i din dagliga dialog med Arevos övriga medarbetare, till exempel inom produktion och marknadsföring. Du utövar ett kundfokuserat ledarskap, vilket innebär att du genom att utmana, argumentera och ibland även ifrågasätta, bidrar till konstruktiva diskussioner och resultat med kundernas bästa i fokus.
Befattningen ingår i Arevos ledningsgrupp, vilket innebär att du har budgetansvar och är delaktig i utformning av företagets övergripande strategier, prioriteringar och utveckling. Du rapporterar direkt till VD Carl-Gustav Löf.
Befattningen innebär att:
• Uppfylla Arevos tillväxtmål genom att skapa ökad försäljning.
• Kartlägga marknaden och potentiella kunder.
• Upprätta försäljningsprognoser för befintliga och nya produkter.
• Utforma strategier och taktiker för att uppnå försäljningsmålen.
• Upprätta och följa upp budget.
• Sälja och fakturera Arevos produkter för affärsområdet Skog.
• Stödja kundernas användning av Arevos produkter på vår hemmamarknad Norden, med tyngdpunkt på Sverige och Finland.
• Identifiera kundkrav som Arevos nya och befintliga produkter måste uppfylla.
• Kravställa marknadsföring i syfte att stödja försäljning.
• Operativt genomföra marknadsföring enligt överenskommen modell.
• Medverka till utveckling och verifiering av verktyg mm. som stödjer försäljningen av Arevos produkter.
• Verifiera produkter: mäta försök, driva på och bevaka andras test och försök.
• Stödja produktionsplanering.
Är du den vi söker efter?
Vi ser gärna att du har en högre skoglig utbildning, till exempel jägmästare, skogsmästare, skogsvetare eller motsvarande. Du kan vara utbildad inom försäljning eller ekonomi om du även har flera år av skoglig erfarenhet från arbetslivet.
Du har några års arbetslivsfarenhet i en kundnära roll, gärna inom skogens område, och arbetar kanske idag som virkesköpare eller inspektor, skogsvårdsledare eller kundansvarig inom skogsindustrin, exempelvis på en plantskola.
Du gillar att sätta dig in i kundernas utmaningar, hitta gemensamma möjligheter och kavla upp ärmarna för att genomföra aktiviteter som kan förbättra vårt samarbete. Du förstår våra kunders vardag och idealt har du ett etablerat nätverk inom området skog.
Arevo är en växande organisation och vi tror därför att du känner starkt för vårt syfte och drivs av att bryta ny mark för att utveckla din egen roll och företagets verksamhet. Du är en målmedveten, lösningsorienterad och relationsskapande person som har modet att leda, utmana och självständigt initiera och fatta rationella beslut.
Rollen förutsätter flytande svenska och engelska i både tal och skrift samt vana av att arbeta i Office-paketet.
Arevo håller till i moderna och ljusa lokaler strax utanför Umeå. Vid behov ges möjligheter att arbeta på distans del av tiden. Tjänsten innebär ca 50-80 resdagar per år. B-körkort är ett krav och det är en fördel om du har tillgång till egen bil. Tjänsten är på heltid och tillsvidare och vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Låter det här intressant?
I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Clockwork Rekrytering & Bemanning, har du frågor eller funderingar kontakta gärna rekryteringskonsult Andreas Christiansen på 0733-51 27 46 eller via mail: andreas.christiansen@clwork.se
För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt.